Veldig, veldig enkelt

Sendt inn av
TRY
Kunde
Vipps
Bakgrunn: Vipps hadde ingen felles kreativ plattform. Hvert nye kommunikasjonsuttak tok utgangspunkt i sitt unike produkt/situasjon. Vipps hadde heller ingen gjenkjennelighet i kommunikasjonen i form av virkemidler, karakterer eller andre merkevarekoder. Brief: Vipps jobber kontinuerlig med å gjøre betaling enklere. Den nye kreative plattformen skal underholde og bygge berømmelse rundt Vipps = enkelt. Løsning: Vi lagde et sett med filmer som brukte samme karakterer, oppsett og budskap. Filmene åpner med "Tenk om alt var like enkelt som å vippse". Deretter ser vi hovedpersonen med enkelthet klarer ting som egentlig er veldig, veldig vanskelig. Filmene avsluttes med "Vipps - veldig veldig enkelt".

Bidragsytere

  • Preben Moan
    Art Director
  • Camilla Bjørnhaug
    Tekstforfatter
  • Lars Mitlid
    Konsulent
  • Marte Heiersted
    Prosjektleder
  • Dennis Magnus-Andresen
    Designer
  • Tommy Lybekk
    Designer
  • Magne Lyngner
    Produsent
  • Kristian Kjelman
    Produsent
  • Bart Timmer
    Regissør
  • Jakob Thommessen
    Produsent
  • Martin Engh
    Regissør
  • Lars Istre
    Leder Marked og Merkevare
  • Eivind Hjermstad-Sollerud
    Markedshode
  • Hanne Danielsen
    Markedshode
  • Caroline Nilsen
    Markedshode