Velkommen tilbake

Sendt inn av
Fuel Reklamebyrå
Kunde
Bama
Problem: 64% Nordmenn har for lite kunnskap om når Norsk frukt og grønt er i sesong. Løsning: For å fremme norske grønnsaker i sesong la vi fokuset på når de kom i sesong og at det er lenge mellom hver gang. For å skille oss ut fra andre mataktører som viser kokkelering, tidsklemma og familiemiddagen ville vi vise en annen tilnærming. En som spiller mer på følelser og hvordan råvarer har hovedrollen i filmene. Hovedrollene er tydelig hele veien: gulrot, spisskål, hjertesalat, blomkål og brokkoli. Idé: Derfor valgte vi å vie råvarene litt ekstra kjærlighet og ønske dem storslått Velkommen tilbake etterhvert som de kom i sesong utover sommeren og høsten med hver sin film. Vi ønsket å skape en stemning av gjensynsglede, og å vekke gode assosiasjoner til gode minner, som for eksempel sommerflørten fra forrige sommer eller en god barndomsvenn, hos forbrukerne. Alle råvarene ble presentert med inspirerende matretter og egen landingside som førte deg til oppskriftene.

Bidragsytere

  • Benedicte Unhjem Johansen
    Rådgiver og prosjektleder
  • Linn Tidemandsen
    Kreativ leder
  • Marthe Cathinka Bugge
    Kreatør
  • Ida Thurmann-Moe
    Regissør
  • Andreas Grødtlien
    Regissør
  • Erik Holm
    Produsent
  • Håvard Byrkjeland
    Filmfotograf
  • Ingebjørg Hjortdahl
    Head Of Marketing
  • Gry Elise Ellingaard
    Markedsansvarlig