Verdens fineste fotturer

Sendt inn av
SMFB
Kunde
Mondelez Norge / Freia
Medieplassering
TV, internett (bannere, Facebook, kampanjeside), butikk og pakning.
Kvikk Lunsj er Freia sin sterkeste merkevare, og selger rundt 40 millioner kjekssjokolader i året. Den selges derimot hovedsakelig i vintersesongen, og spesielt til påske. I Freias salgsstatistikk har omtrent 75% av sjokoladens totale salgsvolum vært i denne perioden. En mulighet for å reelt øke salget ble derfor å ta en sterkere posisjon i det som kalles "grønn sesong", altså sommeren. Nordmenn er eventyrlystne og reiser stadig oftere utenfor landets grenser. Men vi er fortsatt et turfolk, uansett hvor vi drar. Dette, kombinert med at vi vet at selve produktet Kvikk Lunsj vekker engasjement, gjorde at vi tok et dristig valg; Vi forandret språk på det ikoniske Kvikk Lunsj-papiret. Deretter la vi ved en mulighet til å vinne verdens fineste fotturer. Muligheten for å få seg en topptur på helt andre breddegrader enn her oppe i nord, resulterte i en formidabel salgsøkning på hele 57%, for den allerede superpopulære kjekssjokoladen.

Bidragsytere

  • Christoffer Lorang Dahl
    Annet (må beskrives)
  • Christian Steen
    Konsulent
  • Magnus Høgberg Hansen
    Art Director
  • Pål Høyer-Andreassen
    Art Director
  • Vibeke Wiedswang
    Prosjektleder
  • Beathe Stangeland Eide
    Konsulent
  • Fredrik Gunstad
    Grafisk Design
  • Stina Norgren
    Grafisk Design
  • Sølvi Grana Slotte
    Ansvarlig hos kunde
  • SMFB
    Produksjonsbyrå
  • SMFB
    Reklamebyrå
  • Arnar Halldorsson
    Annet (må beskrives)
  • Sverrir Brynjolfsson
    Annet (må beskrives)
  • SMFB Engine
    Annet (må beskrives)
  • SMFB Factory
    Annet (må beskrives)
  • Brains & Coffee
    Webutvikling