Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Utfordring
Farmasiet.no har et mål om å hjelpe nordmenn med å ta bedre vare på huden sin. Sommeren 2022 ønsket de derfor å sette fokus på at norske menn er i verdenstoppen på hudkreft, og mye dårligere til å smøre seg med solkrem enn damer.
Observasjon
Ola Nordmann er lidenskapelig opptatt av skismøring, men særdeles lite opptatt av solkremsmøring.
Løsning
Løsningen ble «Smør deg, mann!» – en kampanje som gjennom sommeren utfordret norske menn til å bry seg like mye om huden sin, som skiene sine.
En av tingene vi gjorde var å bygge verdens første smørebod for solkrem. Smøreboden ble designet som en klassisk Swix-stift, med innvendig kledning av furu og alt man kunne trenge av solkrem. Deretter plasserte vi den midt i Oslo Sentrum og på Ulvøya hvor man kunne smøre seg og få smøretips fra farmasiet.no.