Verdens største flaskepost

Sendt inn av
TRY
Kunde
Ringnes
Medieplassering
Avis, web
Medalje
Gullblyanten 2013
Diplom, Nettsider
Solo er Norges nasjonalbrus. De fleste nordmenn liker Solo veldig godt, men den har blitt litt glemt og fått et traust image, ikke minst blant de unge. Derfor måtte vi gjøre noe overraskende for å gjøre nordmenn stolte igjen. Og hypotesen var at hvis Solo vakte oppsikt i utlandet (og at utlendingene likte Solo) ville vi nordmenn også gjenoppdage brusen vår. Selv om hovedpersonen i dette prosjektet er en 8 meter lang flaskepost, er det likevel på nettet brukeren har fått oppleve kampanjen. Mye har selvfølgelig foregått på solo.no, men den interaktive delen består også av daglige Facebook-oppdateringer, Twitter-meldinger fra flasken selv, bilder på Instagram, webtv-serie på VGTV, osv.

Bidragsytere

  • Antimedia
    Annet (må beskrives)
  • Pål Smitt-Amundsen/Knut Skåla/Thomas Sømoen
    Webutvikling
  • Martin R. Thorsen/Dennis Tönnkvist/Karin Lund
    Art Director
  • Øystein Halvorsen/Bjørnar Buxrud
    Tekstforfatter
  • Linda Kling/Eivind Moe
    Konsulent
  • Thomas Lein/Øyvind Nordhagen
    Annet (må beskrives)
  • Cecilie Thue/Monica Rosengren/Marianne Strandly
    Prosjektleder
  • Rickard Roslund/Thomas Bråten
    Grafisk Design
  • Christian Lundvall
    Annet (må beskrives)