Verdens største flaskepost

Sendt inn av
TRY
Kunde
Ringnes
Medieplassering
Avis, web
Flaskepost-prosjektet var 2013-videreføringen innenfor ”Soon to be world famous”-konseptet. Et av de mest krevende aspektene ved dette prosjektet var krysningen mellom det analoge (en 8 meter lang flaskepost ute på Atlanterhavet) og det digitale (muligheten til å følge og delta i prosjektet med mobilen her hjemme). Vi vektla brukervennlighet og informasjon ved utviklingen av websidene for mobil. Solo.no var ganske strippet for ”krimskrams” slik at det skulle være enkelt å få oversikt over kursutvikling, se dagens bilde, sjekke vindretningen, gjette hvor den ville drive i land, etc. Vi utviklet blant annet også en egen gyrostyrt, 360-graders kamera viewer siden vi syntes Googles løsning ikke ga en god nok brukeropplevelse. Hyppige Facebook-oppdateringene og Twittermeldingene fra flasken var også utviklet med tanke på fansen som fulgte prosjektet med mobilen.

Bidragsytere

  • Antimedia
    Annet (må beskrives)
  • Pål Smitt-Amundsen/Knut Skåla/Thomas Sømoen
    Webutvikling
  • Martin R. Thorsen/Dennis Tönnkvist/Karin Lund
    Art Director
  • Øystein Halvorsen/Bjørnar Buxrud
    Tekstforfatter
  • Linda Kling/Eivind Moe
    Konsulent
  • Thomas Lein/Øyvind Nordhagen
    Annet (må beskrives)
  • Cecilie Thue/Monica Rosengren/Marianne Strandly
    Prosjektleder
  • Rickard Roslund/Thomas Bråten
    Grafisk Design
  • Christian Lundvall
    Annet (må beskrives)