#verdtåforsvare

Sendt inn av
Hyper
Kunde
Forsvaret
Medieplassering
Lansert 18. januar 2013
Forsvarets rolle var utydelig. Mange tenkte: Dette angår ikke meg. Målet til kampanjen var derfor å relatere Forsvaret til de verdiene som betyr mest for oss, som individer og nasjon. En film stilte spørsmålet: Hva er det fineste vi har i dette landet? Med hashtaggen #verdtåforsvare ga vi publikum en enkel måte å engasjere seg på. Og Forsvaret ble umiddelbart etter lansering synlige direkte i dialogen på Twitter og Instagram. Publikum kunne dermed delta i kampanjen direkte fra sin mobile enhet uten å måtte oppsøke kampanjesiden. På kampanjesiden laget vi et eget område som løpende samler og viser alle bidragene merket #verdtåforsvare. Fra kampanjesiden kan alle kommentere, dele og like enkelte bidrag, uten selv å bruke Twitter, Instagram eller Facebook. Ved å ta eierskap til “verdtåforsvare” får Forsvaret mange ulike svar på spørsmålene filmen stiller. Kampanjen er langsiktig, men har allerede skapt et bredt engasjement. I tillegg til å forvalte engasjementet fra filmen skal kampanjen få flere til å velge en utdanning eller søke jobb i Forsvaret, og fortelle om det samfunnsoppdraget Forsvaret har på vegne av oss alle. Dette gjør kampanjesiden i stor grad gjennom å presentere informasjonen gjennom film og møter med menneskene i Forsvaret.

Bidragsytere

  • Fred Hauge
    Annet (må beskrives)
  • Lars-Petter Windelstad Kjos
    Annet (må beskrives)
  • Jonas Helgeneset
    Grafisk Design
  • Are Sundnes
    Annet (må beskrives)
  • John-Terje Sirevåg
    Webutvikling
  • Katarina Jonsson
    Prosjektleder
  • Mats André Kristiansen
    Webutvikling
  • Marcus Kjeldsen
    Annet (må beskrives)
  • Espen Høgbakk
    Webutvikling
  • Anders Bøe
    Annet (må beskrives)
  • Tim Kurves
    Webutvikling
  • Frank Nystuen
    Art Director
  • Jørgen van Santen
    Art Director