Vi binder mennesker sammen

Sendt inn av
Siste Skrik Kommunikasjon
Kunde
Interflora
Interflora er den største aktøren på blomstermarkedet i Norge, og er den eldste og mest foretrukne aktøren på formidling av blomsterhilsener, i form av Floragram. Men markedet er preget av tøff konkurranse, og Interflora blir truet både av andre blomsterkjeder og av nye konkurrenter som vil ha en bit av blomsterformidlingsomsetningen. For å styrke Interfloras konkurransekraft som faghandel utviklet vi et nytt markedsføringskonsept for å ta en ny forsterket posisjon i markedet. Gjennom konseptet «Vi binder mennesker sammen» viser vi kundene hvilket faglig håndverk og hvilken stolthet som ligger bak hver bukett som bindes av blomsterdekoratørene, og hva som skjer med menneskene som får blomstene: Overraskelsen, gleden, takknemligheten... Dekoratørene i filmene er noen av Interfloras egne dekoratører. Konseptet ble tatt ut i alle kanaler, både betalte og egne, og resultatene viser at Interfloras markedsandel økte med 7 prosent og at årsmålet på 700 000 Floragram endte med 730 000 sendte blomsterhilsener! I tillegg har de en markant økning i preferanse etter at konseptet ble lansert.

Bidragsytere

  • AD: Nina Hjelle. Tekst: Mona Bidne Holmen. Rådgiver: Elizabeth Hartmann. Prosjektleder: Heidi van der Hagen
    Kommunikasjonsbyrå
  • Regi: Leif Henning Johansen & Christian Mona. DOP: Runar Sørheim. Produsent: Jannecke Nordskog. Scenograf: Cecilie Hafstad. Lysmester: Christian Koblizek
    Produksjonsbyrå