When Harry met Santa

G MQR Jpdg WHMS Hero
Sendt inn av
T/A POL AS
Kunde
Posten
Medalje
Gullblyanten 2021
Bronse, Håndverk
Posten Norge ønsker å være en bedrift som våger å stå for noe. Og som våger å gjøre det i kommunikasjonen sin. Posten som arbeidsplass, og som merkevare, skal være åpensinnet og inkluderende. <br /><br />Desembermåned, med førsjulstid og mye kose-koselig kommunikasjon i alle mediekanaler, er blitt en måned i Postens tegn. Helt bevisst ønsker Posten å bruke sin årlige julefilm som en mulighet til på skille seg ut. En avgjørelse det ligger mye mot bak. <br /><br />Men med en kunde med mye mot følger også kreativt ansvar. Når strategien er å skille seg ut er det viktig å møte oppgaven med respekt. Det å skille seg ut er i seg selv ikke så vanskelig. Det å gjøre det med kløkt og varme er derimot mer krevende. Og det tar tid. <br /><br />Uten godt håndverk og nøysomhet kunne fort fortellingen om "When Harry met Santa" falle platt. Særlig når man i tillegg skal fortelle en historie med representasjon og mangfold på vegne av en stor gruppe mennesker. <br /><br />Historien skulle fortelles med stor respekt og omhu i hver detalj. Fra manus og casting til musikk og grade – ingenting er tilfeldig. Og det skal det heller ikke være når Harry skal møte Santa.

Bidragsytere

  • Rikke Sofie Jacobsen
    Tekstforfatter
  • Pia Emilie Lystad
    Art Director
  • Marius Eriksen
    Rådgiver
  • Ole Jacob Bøe Skattum
    Designer
  • Kristin Eidså Brantzeg Scheele
    Prosjektleder
  • Hege Barbara Aarhus
    Kunde
  • Monica Solberg
    Kunde
  • Sacarias Kiusalaas
    Regissør
  • Anisa Dzindo
    Produsent
  • Rikard Åström
    Ex Produsent
  • Tim Lorentzén
    Fotograf
  • Stockholms Musikgymnasium Youth Choir 22
    Musikk