Yogamamma visuell identitet

Sendt inn av
Studio Plesner
Kunde
Yogamamma
Medieplassering
04.2018
Ekstern url
http://yogamamma.no/
Prosjektbeskrivelse: Utvikle logo og visuell identitet for Yogamamma. Yogamamma underviser gravid- og babyyoga, har en egen utdannelse innen gravidyoga, og arrangerer ulike event innenfor yogafilosofien. Det var viktig med en visuell identitet som inkluderer alle. Den visuelle identiteten ønsker å avmystifisere og tilgjengeliggjøre yoga. Yogamamma henvender seg spesielt til gravide og mødre. Det handler om å ta yogaen med seg inn i hverdagen og bruke den som et verktøy i livet. Konsept og strategi: Den visuelle profilen har referanser til det etablerte yoga-formspråket i form av rosafargen og de myke formene, men er samtidig boldere og kraftigere for å understreke den feminine styrken man bærer med seg. Logoen symboliserer også reisen som en linje hvor man kommer fra et sted i livet og inn i graviditet og morsrolle, livet går opp og ned, deretter kommer man ut igjen på andre siden. Fargepaletten representerer det naturlige, feminine og kraft. Det er utviklet et mønster som tar opp den organiske fra logoen kombinert med naturens elementer. Linjen i logoen er videreført i typografi-oppsettet og gir assosiasjoner til kontinuitet.

Bidragsytere

  • Kiki Plesner-Löfroth, Studio Plesner
    Grafisk Design
  • Andreas Fossheim, Clou Design
    Webutvikling