Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Lerum er markedsleder i konsentrert drikke bestående av saft, sirup og leskedrikk. De siste årene har leskedrikksegmentet hatt god vekst. Lerum ønsker å forsterke veksten ytterligere, men ser at produkter basert på smaksaroma og lite eller ingen kalorier bryter med Lerums status som leverandør av ekte vare og naturlig råsaft. Løsningen ble å lansere et nytt, individuelt merke, uavhengig av Lerum.
Strømme Throndsen Design fikk i oppgave å utvikle et helhetlig, tydelig og differensierende designkonsept til den nye merkevaren, inkludert navn, utforming av flaske og grafisk design. Konseptet kommuniserer på relevante drivere for kategorien; dvs sukkerfritt, 0 kalorier og spennende smaker - samt de differensierende fordelene naturlig aroma og farge.
ZerOh! er annerledes mtp sitt moderne uttrykk i forhold til konkurrentene som har et "satt" og etablert uniformt kategorispråk. Den er klar og tydelig og lar masse innsyn til fargene/smakene være det viktigste, istedenfor å gjemme de bak en etikett. Merkenavnet ZerOh! spiller både på den generiske definisjonen brukt på kalorifrie drikker og den gode smaken. Resultatet er en spennende merkevare med sterk kraft i hylla. Det burde gi målgruppa «a better way to drink more water!»