Høstvignetter for TV 2

Arbeid av Øyedrops

Øyedrops har nylig ferdigstilt 30 såkalte idents på oppdrag fra TV2.

Disse ble publisert fortløpenede utover høsten og ligger før og etter alle programmer på TV2 hovedkanalen.

Konseptet tok utgangspunkt i TV2s logo-kvadrat som et «vindu» inn og ut av ident. TV2 ønsket et stort mangfold slik at seerne stadig skulle oppleve nye idents, og det ble derfor brukt stor variasjon i teknikk og utførelse for å skape ulike stemninger.

– Vi har levert håndtegnede, flate 2D grafiske, 3D animerte og live-action baserte idents, noe som har vært veldig spennende for oss som animasjonsstudio å jobbe med. Også på lydsiden har vi variert stort i teknikk og vår lyddesigner har vært involvert helt fra de første skissene til ferdige filmer, sier Christopher Sæther-Larsen i Øyedrops.

Kommentarer

Stephan von Simson

Grafisk designer i State

3 år, 1 måned siden

Dette likte jeg veldig godt! Det minner meg litt om de korte nrk2-sekvensene mellom programmer som jeg heller aldri blir lei av. Imponerende bredde i illustrasjons-, animasjons- og musikkstiler (førsteinntrykket er at dette er resultatet av et samarbeid med alle animasjonsbyråene i Norge). Totalinntrykket mitt er at TV2 fremstår som en kanal med et variert tilbud, der innhold (og ikke selvforherligende logoporno) står i sentrum.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.