Det lanseres en god del biler på det norske markedet, opp mot hundre i året. Subaru har hatt suksess med å være ustoppelig for aktive nordmenn. Med permanent firehjulstrekk og toppscore på driftssikkerhet har Subaru en trofast skare av tilhengere, men utfordringen er som alltid å rekruttere nye entusiaster.
Ny idrett – ny bil
Teamet hos Futatsu lot seg inspirere av Bill Koch, amerikaneren som revolusjonerte langrennssporten med sin skøyteteknikk på 80-tallet. I dag bor han på Hawaii og går langrenn – på strendene.
– Med nye Subaru Levorg ønsket vi å finne en ny vri på norsk friluftsliv som ikke er ekstremsport. Da var det gøy å gjenoppdage Bill som fortsatt går sine egne veier, sier kreatør Lina Nordland.
Teamet og regissør Anderas Lisberg dro til vakre Stadlandet for å filme en rød bil og dens eier på vei til havet en tidlig morgen.
Var usikker på glien
Markedsdirektør Dag Asbjørnsen i Subaru sier at de umiddelbart tente på ideen, fordi den på en enkel måte hamdler om å prøve noe helt nytt.
– Levorg er en Sports Tourer, altså en sportsbil med god plass, og for det store norske publikummet representerer den noe helt nytt. Å gå langrenn på en fantastisk flott norsk strand er en perfekt aktivitet for å lansere den nye bilen, rett og slett frihet til å prøve noe nytt, sier han.