30 år på innsiden av det norske folk

Få vet mer om nordmenns sexvaner enn Kondomeriet. Nå deler de innsikten de har opparbeidet seg i løpet av 30 år med resten det norske folk.

93728 a2612 original
93729 b3f8f original
93726 8228e original
93727 e3128 feature
93730 be9f7 original
93731 f2064 original

Målet med kampanjen er å senke terskelen for å prøve noe nytt ved å lufte litt på dynen til hva naboene dine driver det.

– Det har vært en veldig tidkrevende, men også ganske så interessant prosess for å finne

93723 e00b3 original
93724 b9e9a original
93722 8f3a9 feature

40 unike budskap

– Kampanjen er en av de største utendørssatsingene Kondomeriet har gjort. Over 40 unike og lokale budskap har blitt laget og fordelt over hele landet, noe som ikke hadde vært mulig uten et godt samarbeid mellom reklamebyrå, mediebyrå og kunde, sier konsulent Lina Aas-Eng i Pol.

93732 e23c6 original
93733 64b15 original
93734 8b0da original

fram i den enorme mengden salgsdata som Kondomeriet sitter på. Det å vite hva slags sted man egentlig kommer fra, er noe vi tror folk syns er gøy, sier teamet i Pol.

– Gjennom effektiv bruk av statistikk har vi kunnet tilpasse budskapene geografisk ned til hver enkel kommune, by eller bydel basert på hvert steds kjøpsstatistikk. På denne måte blir budskapet både relevant, aktuelt og ikke minst morsomt. Både innholdet, uttaket og spredningen av kampanjen representerer også et veldig godt eksempel på hvordan man gjennom et ekstremt velfungerende samarbeid mellom kunde, reklamebyrå og mediebyrå kan bruke relevante data til å målrette annonser i en offline-kanal på en ypperlig måte, forteller Gard Johannesen i Mood Communication.

Funfact: Fredensborg, der Kreativt Forum har kontor, er et av stedene i Oslo Kondomeriet selger flest anti-stress pupper. Koker det litt mye på desken, mon tro?

Utmerkelser

  • Gullblyanten 2019 Effekt