





Målet med kampanjen er å senke terskelen for å prøve noe nytt ved å lufte litt på dynen til hva naboene dine driver det.
– Det har vært en veldig tidkrevende, men også ganske så interessant prosess for å finne
40 unike budskap
– Kampanjen er en av de største utendørssatsingene Kondomeriet har gjort. Over 40 unike og lokale budskap har blitt laget og fordelt over hele landet, noe som ikke hadde vært mulig uten et godt samarbeid mellom reklamebyrå, mediebyrå og kunde, sier konsulent Lina Aas-Eng i Pol.
fram i den enorme mengden salgsdata som Kondomeriet sitter på. Det å vite hva slags sted man egentlig kommer fra, er noe vi tror folk syns er gøy, sier teamet i Pol.
– Gjennom effektiv bruk av statistikk har vi kunnet tilpasse budskapene geografisk ned til hver enkel kommune, by eller bydel basert på hvert steds kjøpsstatistikk. På denne måte blir budskapet både relevant, aktuelt og ikke minst morsomt. Både innholdet, uttaket og spredningen av kampanjen representerer også et veldig godt eksempel på hvordan man gjennom et ekstremt velfungerende samarbeid mellom kunde, reklamebyrå og mediebyrå kan bruke relevante data til å målrette annonser i en offline-kanal på en ypperlig måte, forteller Gard Johannesen i Mood Communication.
Funfact: Fredensborg, der Kreativt Forum har kontor, er et av stedene i Oslo Kondomeriet selger flest anti-stress pupper. Koker det litt mye på desken, mon tro?
Utmerkelser
-
Gullblyanten 2019 Effekt