Å handle på jordas vegne
På fredag ble Vigelandsparken tilgriset av klimaaktivister som helte maling på flere skulpturer. Noen timer senere var Änglamark ute med et board utenfor parken som kommenterte hendelsen.
Aktuelt byrå

WAL (We Are Live)




Kunst og kulturarv blir ufrivillig dratt inn i klimasaken verden over, og aksjonene vekker store følelser i kommentarfeltene. Når skulpturene i Vigelandsparken ble aktivistenes neste offer, så den grønne merkevaren en mulighet til å svare.
– Änglamark er Norges størst øko-serie med økologi og bærekraft i sentrum. Etter enda en aksjon som gikk utover norsk kulturarv, ønsket vi å minne om at det finnes andre måter å handle på jordas vegne. Så da stakk vi opp til parken, uten oransje maling, med en grønn plakat, sier Miriam Rose, en av kreatørene fra WAL som står bak ideen.
Involverte byråer

Anna Monge
Kreatør
Rikke Stenstad
Prosjektleder
Eirik Knutsen
Filmfotograf og klipp
Isabel R. Davis Brodtkorb
Project Manager Create
Andre involverte
Per Olav Andersen
Markedssjef Coop Norge
Melvin Østensen
Fotograf