Å handle på jordas vegne

På fredag ble Vigelandsparken tilgriset av klimaaktivister som helte maling på flere skulpturer. Noen timer senere var Änglamark ute med et board utenfor parken som kommenterte hendelsen.

Ä board Frogner plass 01
Frogner plass.
Ä board Frogner plass 02
Ä board Frogner plass 03
Ä board Frogner plass 04

Kunst og kulturarv blir ufrivillig dratt inn i klimasaken verden over, og aksjonene vekker store følelser i kommentarfeltene. Når skulpturene i Vigelandsparken ble aktivistenes neste offer, så den grønne merkevaren en mulighet til å svare.

– Änglamark er Norges størst øko-serie med økologi og bærekraft i sentrum. Etter enda en aksjon som gikk utover norsk kulturarv, ønsket vi å minne om at det finnes andre måter å handle på jordas vegne. Så da stakk vi opp til parken, uten oransje maling, med en grønn plakat, sier Miriam Rose, en av kreatørene fra WAL som står bak ideen.

Involverte byråer

Clear Channel Utendørsaktør
I

Isabel R. Davis Brodtkorb

Project Manager Create

Andre involverte

P

Per Olav Andersen

Markedssjef Coop Norge

M

Melvin Østensen

Fotograf