Alt kan forbedres. Alltid.

Selv om de konkurrerer på to ulike baner, deler Jakob Ingebrigtsen og Mercedes-Benz samme ambisjon. Dette ble et naturlig utgangspunkt for den nye sponsorfilmen signert Atyp.

DSC 3948sx

Å bli best krever mye enten man løper eller lager biler. Mercedes-Benz og Jakob Ingebrigtsen vet begge hva som kreves for å bli best – og hva som kreves for å fortsette å være det.

– Det er ikke uvanlig at bilmerker samarbeider med kjente idrettsutøvere, men vi tør påstå at det er sjeldent at utøveren og merkevaren smelter så godt sammen. Samarbeidet vårt med Jakob strekker seg tilbake til den dagen han fikk lappen, og vi er veldig stolte over å ha fulgt hans utvikling og fremgang tett siden den gang. Og selv om løping og bilkjøring foregår på to ulike baner, knyttes vi sammen av felles høye ambisjoner og et utrettelig fokus på detaljer som kan forbedres, sier Heidi Aasen, markedskonsulent hos Mercedes-Benz Norge.

Gir gass på samarbeidet

Når Mercedes-Benz Norge og Jakob Ingebrigtsen skulle gi videre gass på samarbeidet, fikk Atyp jobben med å løfte det ut i brede kanaler. Med på laget fikk de med seg regissør Stian Andersen og resten av gjengen i Aparent.

– Jakob Ingebrigtsen omtales ofte som en maskin, og er det nærmeste man kommer en Mercedes-AMG. Både med tanke på ytelse og det utrettelige fokuset på forbedring, sier Birgitte Christensen, strategisk rådgiver i Atyp.

– Dette har vært et veldig morsomt prosjekt fra start til målgang, sier kreatørene Sindre Veseth Foss og Ulrik Solum Waagsether.

Se filmen her.

Ingenting varer evig. Spesielt ikke banerekorder.

Dette er det første av forhåpentligvis flere større aktiviteter med Mercedes-Benz og Jakob Ingebrigtsen. For ingen av dem har noen planer om å gi seg med det første. Snarere tvert imot. De vet nemlig godt at ingenting varer evig. Spesielt ikke banerekorder.

Andre involverte

H

Heidi Aasen

Markedskonsulent Mercedes-Benz Norge