Avisa Oslo – Byen vår, akkurat nå

Ring 2 har utviklet nytt kommunikasjonskonsept og lanseringskampanje for Avisa Oslo. Til det nye konseptet er det laget en utendørs- og en radiokampanje med slagordet «Byen vår, akkurat nå». Det nye slagordet handler om leserens tilhørighet til byen, samtidig som den løfter fram den redaksjonelle gjerningen – å speile byen og oss som bor her i sanntid.

1 Torshovbekken

Utendørsløsningene tar for seg nyhetssaker som avisa har hatt på trykk, plassert på eller i nærheten av stedene der sakene har sitt utspring.

– Vi har tatt utgangspunkt i nyheter som representerer bredden til Avisa Oslo, og som også dekker helt spesifikke områder i byen, forteller gjengen i Ring 2.

Utendørskampanjen har vært av det omfattende slaget, med mer enn 20 skreddersydde budskap rundt omkring i byen.

2 Bommene
3rev
4bygges
5biljard
6boligsalg
7ring1
8single 2
9saagpaner
10valkyrien

Radiokampanjen er digital, og segmentert på konkrete områder i Oslo, noe som tidligere aldri har vært forsøkt. Dette fungerer slik at du vil bli eksponert for radioreklame som handler om akkurat det stedet du befinner deg når du hører den.

Hør radiokampanjen her:

Frogner – Majorstuen

Ao_4_nyheter_frogner_majorstuen_24s.mp3
Last ned

Grünerløkka – Gamlebyen

Ao_4_nyheter_grunerløkka_gamlebyen_23s.mp3
Last ned

Sentrum

Ao_4_nyheter_sentrum_25s.mp3
Last ned

Torshov – Sagene

Ao_4_nyheter_torshov_sagene_24s.mp3
Last ned

Det kortsiktige målet er å øke kjennskapen til avisa vår, men gjennom konseptet skal vi også fortelle Oslos befolkning at Avisa Oslo er verdt pengene for alle som liker å følge med på livet i byen, enten det er breaking news, nyheter om kultur og politikk, eller rådyr på Olaf Ryes Plass.

I en måling halvveis inn i kampanjen er Avisa Oslo nå kun ett prosentpoeng unna å være top of mind blant aviser som skriver om Oslo.

Andre involverte

K

Kristin Stoltenberg

Ansvarlig hos kunde

M

Margrethe Miljeteig

Ansvarlig hos kunde