Bjørnen Odin på bytur
Namsskogan Familiepark ville ha litt oppmerksomhet i sommer. Så vi ringte til noen profesjonelle bjørneskuespillere i USA. De tok med seg kostymene til Trondheim, og så sendte vi bjørnene på tur med skjult kamera.
Aktuelt byrå

Superponni

Det er jo noe helt spesielt å møte bjørnen Odin i Namsskogan Familiepark – og den følelsen ville vi gi til folk på Bakklandet i Trondheim. Det ble litt varmt i kommentarfeltet da ganske mange var sikre på at vi hadde sluppet løs en levende bjørn i byen. Men som daglig leder i Namsskogan Familiepark, Sarah Ruth Wyss, kunne berolige Dagbladet:
«Dette hadde vært livsfarlig for både dyrepasserne og folk i byen, farlig for dyret selv og det er heller ikke lov å ta en bjørn ut av en dyrepark».
Bortsett fra noen sure smileys, gikk alt på skinner. Bjørnen Odin fikk sett masse på sine tre dager i Trondheim; en tur på Skandia Cup, førpremiere på Indiana Jones, Barne- og ungdomsklinikken på St. Olav, fruktdisken på Rema 1000, Nidelva, Barnas store SFO-dag, Metrobussen, Gamle Bybro og ikke minst Solsiden.
Kampanjen gikk på kino, utendørs, digitalt og i sosiale medier.
Involverte byråer
Kathrine Krane
Client Director
Hanna Lysfjord Teigen
Spesialist | Annonsering
Andre involverte
Sarah Ruth Wyss
Daglig leder Namsskogan Familiepark & Hotell
Kristian Thoresen
Foto
Carl Anders Johnsgård Cederström
Skuespiller
Jørgen Nykås
Skuespiller
Øyvind Hermstad
Foto (Screen Media)
Joakim Halvorsen
Fotograf (Profoto)
Emilie H. Sørsdal
Fotograf (Profoto)
Sindre Åsbøll
Digital Medierådgiver (Amedia)
Stig Forbregd
Account Manager (Clear Channel)
Svein Beruld Andersen
Salgssjef Kinoreklame og event (CAPA)
Matthew Mason
Actor & CEO (Animatronic Bear Studios)
Matthew Brady
Actor (Animatronic Bear Studios)