





Innføringen består i at folk nå skal sortere ut plast, som skal legges i blå poser, mens matrester skal legges i grønne poser.
Kommunikasjonskonseptet ga seg selv, det ble blå plast og grønn mat, heter det fra Saatchi-hold.
Kampanjen er synlig først som teaserannonser, så vanlige annonser i hovedstadsavisene, DM til de aktuelle husstandene, radioreklamer, plakater på trikk og buss, og ikke minst redesign av bilene som kjører rundt og gjør Oslos viktigste jobb.
Dette er en virkelig spennende utfordring. Vi skal ikke bare opplyse alle i Oslo, og gjøre dem positive til kildesortering og kommunens jobb, men også engasjere og utløse handling hos en stor gruppe. De første resultatene ser veldig gode ut, det blir spennende å følge utviklingen, sier byråleder Jon Fredrik Sandengen.
I mediespilleren: Presentasjonsmateriell, DM, takbuer for buss og trikk, radiospotter.
Team: Veronika Skjold Jevne, Øyvind Waage, Hanne Jorud, Kristoffer Reppen, Jørgen C. Holst, Bjørn Meldvold, Ulrik Larsen, Jon Fredrik Sandengen, Patrik Bergfjord og Gry Bækkelund
Fotograf: Karl Henrik Børseth.
Radioproduksjon: BådeOg v/Eskil Paus
Kundekontakt: Cecilie Johansen
959aea91-4faf-4b14-95da-960f18d2d9a1.mp3
01227eb7-b119-44f7-9240-51151274b1e1.mp3
99308075-887c-4067-8a62-d040f2321cac.mp3
Involverte byråer

Per Høj