
Bookis er nettbokhandelen for kjøp og salg av nye og brukte bøker på nett. Det er det ikke alle som har fått med seg. Derfor ønsket de å kommunisere at en god historie ikke går ut på dato.
– Vi ønsker å være en utfordrer i bokbransjen. Både i tjenesten vi leverer og hvordan vi kommuniserer og derfor er kreativitet viktig for oss. Både for å skille oss ut, men også for å nå nye lesere ved å teste nye kanaler, sier Kine Bergseth, markedsdirektør i Bookis.
Løsningen ble å hente frem gode episoder fra arkivet til ulike podcaster, og på den måten bevise at en god historie fortsatt er god - selv om noen andre kanskje har hørt den før deg.
– Akkurat som med bøker, så finnes det mye gull der ute hvis man graver bakover i podcast-arkivene. Og vi vet at mange bruker mye tid på å søke og lete. Her fant vi en naturlig rolle for Bookis. Løsningen er derfor en ny type sponse-idé der vi samarbeider med podcaster og oppfordrer dem til å legge ut gamle, men gode episoder på nytt slik at nye lyttere får dem øverst i podcast-feeden sin, sier teamet.
Involverte byråer

Silje Strømmen
Rådgiver

Patrick Widdop
Presentasjonsfilm
Andre involverte
Øystein Weibell
Produsent, Bauer Media