Coop Prix har fått ny stamkunde

– Verdens treigeste fyr.

Header

«Hvis verdens treigeste skapning skulle velge et sted å handle, ville valget falt på Coop Prix».

Det er utgangspunktet for det nye reklamekonseptet til dagligvarekjeden, der handelen er fort gjort. Hovedrollen i filmen er et dovendyr, som naturlig nok er kunde hos Coop Prix – og filmen viser hvordan selv verdens treigeste fyr får handelen unnagjort i en fei hos dem.

Se første filmen her.

Filmen er bare ett uttak i et langsiktig merkevarebyggende konsept, som skal leve lenge i mange kanaler. I første omgang blir dovendyret å se i både emosjonelle og salgsfremmende uttak på TV, online video, sosiale medier og i butikk. I tillegg vil han by opp til dans på Snapchat, der han vil få en egen linse.

– Coop Prix hadde behov for å tydeliggjøre posisjonen sin som den effektive nabolagsbutikken – og ikke minst et ønske om å å skille seg ut og få oppmerksomhet i en støyende kategori der lavpris dominerer, forteller Maria Skundberg som er markedssjef i Coop Prix.

– Siden vi ikke har budsjetter til å rope høyest, så vi viktigheten av et ekstremt enkelt budskap som først og fremst skaffet oss oppmerksomhet. Vi har, som alle andre merkevarer mye på hjertet – men det var forløsende for oss å innse at oppmerksomheten knyttet til oss som avsender faktisk var viktigere enn å si alt vi ville, fortsetter hun.

Sup 1
Sup 2

– Vi er veldig fornøyde med å skjære konseptet ned til kjernen, og komme ut med et såpass enkelt budskap. Å legge til rette for en effektiv og hyggelig handel er det Coop Prix skal være best på, og med dovendyret håper vi at alle skal få med seg nettopp det!, sier kundeansvarlig og strategisk rådgiver i ANTI, Tom André Engli Storsveen.

Filmen er produsert av Einar Film, med regissør Filip Nilsson. Dovendyret er utviklet av svenske Swiss, og i motion capture-studioet til Goodbye Kansas i Stockholm.

Det kreative teamet bak idéen, Bjørn Solli og Elise Apall Bjørgsvik, har blitt glad i dovendyret og ser frem til å utforske det kreative universet rundt den 110 cm høye fyren.

Involverte byråer

Einar Film & Fortellinger Filmproduksjon
F

Filip Nilsson

Regissør

H

Henriette Carlsen

Produsent

M

Madicken Landvad

Postprodusent

C

Christian Olsson

Komponist

Swiss International VFX
E

Emma Rosas Hott

Executive produsent

E

Erik Holmedal

Executive produsent

A

Andreas Weidman

VFX Supervisor

Goodbye Kansas Motion Capture Studio:

Andre involverte

M

Maria Skundberg

Ansvarlig hos Coop Prix

S

Sonia Rawal

Ansvarlig hos Coop Prix