Dagbladet tiltet

Sammen med desken i Dagbladet utviklet byrået en tiltet forside som var synlig i alle avisstativer i hele landet.

60064 9deb3 original
60067 65443 original
60070 52461 original
60073 5f9b3 original

Forrige helg la du kanskje merke til at forsida på Dagbladets helgeavis ikke så helt ut som vanlig. At du måtte vri litt ekstra på hodet for å lese overskriftene og se bildene ordentlig i avisstativet. Dette var ikke et forsøk på å finne opp avisforsida på ny, men del av en kampanje for Dagbladet laget av Hyper.

Dagbladet som eAvis

I begynnelsen av april lanserte Dagbladet sin nye digitale produktpakke. Inkludert i denne pakken er blant annet Dagbladets papiravis som eAvis. For å kommunisere dette benyttet Hyper Dagbladets beste «reklameflate»: Forsiden. Sammen med desken i Dagbladet utviklet byrået en tiltet forside som var synlig i alle avisstativer i hele landet.

– Vi ønsket å gjøre leserne av Dagbladets papiravis oppmerksomme på at de nå kunne få det samme produktet digitalt. Når man leser aviser digitalt, leser man i «widescreen», ikke stående. Den tiltede avisforsiden skal med andre ord framstå som om du ser avisa på et nettbrett eller en pc, forteller kreatørene Dennis Tönnkvist og Frank Nystuen i Hyper.

Forsidestuntet ble fulgt opp med en annonse på side 2 og 3, hvor leseren kunne se den samme tiltede forsiden plassert inn i en iPad. Noe som var med på å forsterke opplevelsen av at det er den samme avisen analogt som digitalt.

– Selv om Dagbladet skal komme ut på papir i mange år framover, er det viktig for avisens framtid å få mange faste og betalende lesere på nett. Dette stuntet gjorde leserne oppmerksom på at vårt innhold er tilgjengelig digitalt på alle plattformer 24/365, sier ansvarlig redaktør i Dagbladet, John Arne Markussen.

Involverte byråer

Hyper logo KF

Hyper