De nye investorene

Invasjon på børsen i en ny kampanje for #huninvesterer.

Hu7ninvesterer

Hvordan ser egentlig en investor ut? De fleste får de samme bildene i hodet: En mann med dress, stresskoffert og dårlig tid. En Wolf of Wall street. Eller kanskje de Exit-gutta.

I 2019 skrev DNB økonomisk likestillingshistorie med #huninvesterer. For første gang i historien var det flere kvinner enn menn begynte å investere. Plutselig begynte det mannstunge fondsmarkedet å røre på seg.

Men det var bare begynnelsen; Menn eier fremdeles mest, og kvinner har statistisk sett en lavere økonomisk selvtillit. Dette ønsket DNB å gjøre noe med denne høsten.

– I stedet for å fokusere på det negative, har vi i denne kampanjen heller valgt å løfte frem alle kvinner landet rundt som har investert så langt og vise bevegelsen man kan bli en del av, sier kreatør Caroline Riis.

Dnb hi4 case 1
Dnb hi4 case 2
Dnb hi4 case 3
Dnb hi4 case 4
Dnb hi4 case 5
Dnb hi4 case 6a
Dnb hi4 case 8

– Du trenger ikke masse penger, fancy jobb, dress, eller økonomiutdannelse for å være en investor. Du kan være helt deg selv og det er faktisk ikke så vanskelig. Målet vårt er at uansett hvem du er eller hvor du kommer fra, skal du kunne bli en investor og føle seg stolt av det! sier Thea Bjørndal Iversen.

– Harde tall og fakta, kombinert med like sterke kreative virkemidler er det bærende uttrykket i #huninvesterer-satsingen. En viktig del av dette er igjen ikoniske, kvinnelige artister, som fanger oppmerksomheten, sier Aina Lemoen Lunde, Markedsdirektør i DNB

Hovedfilm
SoMe-film

Andre involverte

P

Pia Svärd

Kreative leder, DNB

M

Mette Kristin Olsen

Kreativ leder, DNB

A

Aina Lemoen Lunde

Markedsdirektør, DNB