Elbilladere er en mye omtalt kategori i disse dager, og nå lanserer det norske ladeselskapet DEFA sin helt nye hjemmelader, DEFA Power. Laderen setter en ny standard i markedet, med større kraft og større kontroll for brukeren.
I Norge, Sverige og Finland lanseres nå kampanjen «Luckily we only charge cars», som på en energisk og humoristisk måte skal posisjonere DEFA som et trygt, smart og premium valg for elbileiere.
– DEFA Power setter en ny standard i effekt og brukervennlighet. For å lansere et så unikt produkt, ville vi sette et like unikt avtrykk med kommunikasjonen, forklarer markedssjef i DEFA, Unni Amundsen.
Luckily we only charge cars
Det er ANTI som står bak merkevareplattform, visuell identitet, nettside og kommunikasjon, for det over 70 år gamle industriselskapet fra Norge.
– Til å være en så ung kategori, er det påfallende hvor fort det har satt seg et kategorispåk, der alle ligner på hverandre. Derfor ville vi gi DEFA Power en lansering utenom det vanlige, forteller Torstein Drogseth, leder for reklame i ANTI.
Kreativt team i ANTI, Gerd Marie Stangeland og Nina Bugge, fortsetter:
– Dette er en lanseringskampanje som matcher ambisjonene til folka i DEFA. Det har vært et utrolig fett prosjekt, som egentlig bare kan toppes av at noen der ute realiserer flyvende løvblåsere som den nye sparkesykkelen.
Det er Aparent som har produsert filmene, med Niels Windfeldt på regi.
Involverte byråer
Niels Windfeldt
Regissør
Andreas Johannessen
DoP
Olav Haddeland
Lysmester
Alexei Mokel
Scenografi
Henrik Pedersen
Postproduksjon
Andre involverte
Unni Amundsen
Ansvarlig hos kunde
Martin Jonsson
Ansvarlig hos kunde
Bård Klungseth
Ansvarlig hos kunde
Didrik Eidsvig
Ansvarlig hos kunde
Ståle Kvitle
Ansvarlig hos kunde
Qasim Hanif
Ansvarlig hos kunde