Obs BYGG fortsetter å ta markedsandeler og har siden 2021 oppnådd en vekst på 2,5 % i et marked som har gått ned 13 %. Byggevarekjeden fortsetter derfor kommunikasjonskonseptet «Enklere å si ja» og utvider med nye filmer og historier.
– Vi håper å inspirere enda flere til å realisere sine drømmer for hjem og fritidsbolig og at, så mange som mulig, opplever at vi gjør det enklere å si ja til å ta fatt på sitt prosjekt, sier salgs- og markedsleder hos Obs BYGG, Gard Hasselstrøm
– Vi ble tidlig enige med Obs BYGG om å ikke endre for mye på grunnoppskriften, men i stedet «skru til» alle knappene. Utgangspunktet for det kreative arbeidet er målgruppene, deres behov og situasjon, samt ønsket om å underholde og overraske, sier kreatørteamet Kristian Haukland og Simen Ødemotland Instefjord som står bak reklamekonseptet og filmene.
Filmene er produsert av produksjonsselskapet Tangrystan med Lars Kristian Flemmen på regi. Musikk er komponert av Stein Johan Grieg Halvorsen.
Involverte byråer
Kine Dahl
Prosjektleder
David Olavsrud
Design / Motion
Thomas Johansen
Head of media
Ola Tangen
Rådgiver media
Kaja Bayer
Media manager
Bjørn Trønnes
Mediaspesialist
Ida Kulsrud Ovesen
Mediaspesialist
Herman Grepperud
Mediaspesialist
Andre involverte
Gard Hasselstrøm
Markedssjef i Obs BYGG
Jostein Pedersen
Produktsjef markedsføring i Obs BYGG
Lise Haugan
Digital markedsfører i OBS Bygg
Mayooran Thurairajah
Netthandelssjef i OBS Bygg
Kjell Erik Thune-Larsen
Salgssjef i OBS Bygg