









Dette var jo en drømmeutfordring for oss, sier rådgiver Haagen Sæther-Larsen i Saatchi & Saatchi.
Vi arbeidet oss frem til den innsikten at en gammel PC kan frustrere og irritere oss på akkurat samme måte som en samboer eller kjæreste man har vokst fra. Forskjellen er at forhold til mennesker du har vært glad i, ofte er verdt å kjempe for, mens forhold til PCer som oppfører seg dårlig ikke er verdt en kalori. Vi har utviklet et humoristisk konsept som mange kan kjenne seg igjen i, og har tatt det ut i TV, radio, avis, utendørs og ikke minst i butikk. Vi har forsøkt å kommunisere så enkelt som mulig, da svært mange føler seg fremmedgjort av for mye tekniske spesifikasjoner, sier Haagen.
Og for å sikre at det skapes nok trafikk i butikk ønsket Expert at vi også videreutviklet ønskelisten som de hadde stor suksess med i fjor, avslutter han.
Venter med endelig dom. Markedsdirektør hos Expert Norge, Tove Elisabeth Lutdal, sier at hun er svært tilfreds med måten Saatchi har jobbet med kampanjen på.
Hvor fornøyde vi blir til slutt, får vi først se når salget er målt opp etter kampanjeperioden.
I mediespilleren: Fire filmer, seks annonser og tre radiospotter.
Team hos Saatchi & Saatchi:
Tekstforfatter: Øyvind Waage
AD: Kristoffer Reppen
Planner: Patrik Bergfjord
Prosjektleder: Camilla Hovind
Rådgiver: Haagen Sæther-Larsen
Øvrige som har bidratt: Mikolaj Burkiewicz, Jørgen Holst, Tomm Kjennslie, Gry Bekkelund, Bjørn Melvold, Fredrik Brinckmann
Ansvarlig hos Expert:
Markedsdirektør: Tove Elisabeth Lutdal
Markedssjef: Birgitte Pedersen
Markedskonsulent: Elizabeth Gill
Produksjonsbyrå for film: Trøbbel m/regissør Ubbe Haavind
Produksjon 3d: Øyedrops
Postproduksjon: Postmenn
Produksjonsbyrå for Radio: Både Og
42ddf170-4fac-4e05-ac90-3f61303b33a7.mp3
97b6653b-7dde-4ce6-a249-f1903f292904.mp3
a170ed60-23a5-41e1-b315-c66aaca00402.mp3
Involverte byråer

Per Høj