– Vi mener selvsagt ikke at livet i havet burde dø raskere. Poenget er at hvis de dramatiske endringene hadde skjedd over natta, ville politikerne kanskje reagert, sier Maren Bleskestad i WWF.
Kampanjen som er den første i det langsiktige samarbeidet mellom WWF og Smeh lanseres på utendørsflater i de største kystbyene i Norge i tillegg til nasjonal dekningt på online video, radio, display og sosiale medier.
– Kampanjen retter seg direkte mot politikerne – de som virkelig kan gjøre en forskjell. For selv om folk flest kan bidra med småting som å skru av lyset og resirkulere, er det politiske tiltak som trengs for å redde havet, sier det kreative teamet, Hauk Brochmann & Frederik Feiler.
Dykker og fotojournalist Aleksander Nordahl har stått for film og foto mens radio er produsert av Verdens Sterkeste Mann.
Hør radioreklamen her:
Bunntråler
Gjødsel
Søppel
Andre involverte
Aleksander Nordahl
Foto
Maren Thorsen Bleskestad
Ansvarlig hos WWF