Det oser matglede av de nye Endelig Helg-filmene til MENY!

Det rulles i disse dager ut fire nye filmer for Dagligvarekjeden MENY. Formålet med filmene er å skape vann i munnen og vise utvalget på Endelig Helg-tilbud.

Ost

Filmene oser av matglede med høy kvalitet.

– Det er på dette nivået vi skal være, og inspirerende matreklame skal være MENYs domene, sier Kjetill Nybø, kreativ leder i Kitchen.

Produksjonen erstatter det fem år gamle, godt brukte materiellet fra konseptet Helt Rå, det ukentlige tilbudsløpet blant MENYs store utvalgskategorier, mot helg.

– Vi har høyt trykk på denne type materiell, samt at konkurransen i markedet er blitt tøffere, så investeringsviljen er stor. Vi utvikler mye materiell på en gang, som vi klipper sammen etter behov. Slik blir det stor anvendelighet i de kanaler vi har i vår ukentlige mix, online video, egne kanaler og TVC. Tydelig avsender-ID og etablerte merkevareknagger er med for å sikre at denne typen promotionreklame driver god trafikk til butikk. Det blir spennende å følge med fremover og se om de nye versjonene scorer like høyt. Vi er i alle fall godt fornøyd med look & feel, sier markedssjef Tonelise Andersen i MENY

På mange måter har MENY satt en standard for matreklame i Norge, en standard som også har ført dem høyt opp på ulike lister over de beste matreklamene i verden. En standard som passer som i hånd i hanske med «Spiser du bedre, lever du bedre»

Matstilisten er Monica Eidem, og regissørene Johnsen & Mona er de samme som for fem år siden. Produksjonsselskapet er Oslo Assembly.

– Det er fantastisk å jobbe med Meny og Kitchen som begge setter kvalitet først. De utfordrer oss som regissører gjennom hele prosessen, og har alltid som mål å skape et nytt uttrykk med tonnevis av særpreg og visuell punch. Takk, sier Johnsen & Mona.

Endelig Helg – Ost
Endelig Helg – Spekemat
Endelig Helg – Biff
Endelig Helg – Kylling

MENY jobber målbevisst med inspirasjon i all kommunikasjon som utvikles. Deriblant et stort fokus på meny.no med materiell som hjelper nordmenn å lykkes på kjøkkenet. Denne satsningen har gjort at MENY akkurat er blitt Norges største matkanal på nett med over 46 millioner besøk i året.

Gjennom tydelig fokus på stort utvalg, fristende ferskvaredisker, stort utvalg av lokalmat, over 100 gode tilbud hver uke, kunnskapsrike matarbeidere øker de distansen til lavpris og er en svært preferert dagligvarebutikk blant norske folk.

Andre involverte

M

Monica Eidem

Matstilist

T

Tonelise Andersen

Markedssjef, Meny