
















































Bakgrunn og målsetting for oppdraget/arbeidet:
DNV (Det Norske Veritas) er en uavhengig stiftelse
som har som mål å sikre liv, eiendom og miljø.
(’To safeguard life, property and the environment’).
I årsrapporten for det turbulente året 2009 ønsket DNV å presentere faktisk informasjon – både strategisk og operasjonelt – i en nøktern, solid og tilgjengelig form.
Konsept/idé/strategi:
Ved å presentere hva og hvordan DNV utgjør en forskjell for sine kunder i en relativt fast form og tone-of-voice, framstod DNV som et samlet, enhetlig selskap i en verden som var – og fremdeles kanskje er – litt i ubalanse.
Ved hjelp av infografikk for å forklare relativt kompliserte fakta/trender, ønsket vi å gi rapporten et litt ’populærvitenskaplig’ preg. Lekent og lettfattelig, men samtidig strengt og seriøst.
4138-415b3-original.pdf
4135-ad30c-original.pdf
4132-fa116-original.pdf
4136-300d4-original.pdf
4133-19186-original.pdf
4137-40c52-original.pdf
4134-a9ecd-original.pdf
Involverte byråer

Fasett