En bank som har tro på deg

Tre år etter forrige profilkampanje er Terra tilbake på lufta. Bak kampanjen står Schjærven Reklamebyrå.

19172 f90da original

I 2007 var såkalte merkevareeksperter raskt ute med å spå Terra en snarlig død. Tre år senere har Terra 730.000 kunder, som attpåtil er blant landets mest fornøyde. Hvorfor det, mon tro?

Svaret er enkelt når man kjenner det, ifølge Schjærven: Terras kunder er sparebankkunder. I en lokal sparebank er du ikke bare et nummer i rekken, du møter en bank på sitt mest menneskelige.

Selveide og lokale. Terra er først og fremst et verktøy for frittstående og lokale sparebanker og leverer alt fra forsikringer og fond til kort og nettbank. Og i motsetning til forretningsbanker som skal tjene penger til sine aksjonærer, er sparebankene selveide og lokale. Alt overskudd, også fra Terra, går tilbake til de 77 bankene som eier Terra.

Vi ønsket oss en ærlig kampanje, forteller konsulent Håkon Preus i Schjærven Reklamebyrå.

I samarbeid med Terra fant vi Steinar Hovi, mannen som begynte med to par ski og bygde Beitostølen til et av Norges mest populære vintersportssteder. Hans historie står som et eksempel på hva lokale sparebanker har vært med på å bygge opp, gjennom å kjenne sine kunder og ha tro på dem.

Kampanjen startet mandag og vil fortsette utover høsten og vinteren. Den består av filmer, annonser, nettaktiviteter og en rekke lokale kampanjer.

Involverte:

Konsulenter: Håkon Preus og Marius Damsleth

Kreativt team: Morten Kristiansen og Karl Nystøyl

Prosjektleder: Carmita Carlsson

Ansvarlige hos Terra: Harald Reigstad og Vibeke Rike Holmann

Regi: Hans Petter Moland

Produsent: Mone Mikkelse

Involverte byråer

95774 8fa3b original

Schjærven Reklamebyrå