
Gjennom 2022 leverte Dovendyret, med «Fort gjort»-konseptet til Coop Prix, den TV-filmen med høyest oppmerksomhet i forhold til TRP-trykk blant samtlige annonsører. Nå er den tredje filmen i universet til ANTI og Prix lansert.
– Det er utrolig gøy å se hvordan Dovendyret fortsetter å levere på oppmerksomhet, liking og avsender-ID. Med våre mediebudsjetter er vi avhengig av kreativer som står ut da vi ikke har råd til å «kjøpe» oss reklameoppmerksomhet, sier Maria Skundberg, markedssjef i Coop Prix.
Skundberg forteller videre at dovendyret også har fått prøve seg på nye flater som TikTok og BeReal, med resultater over all forventning.
– Særlig hos de yngre, er det mye som tyder på at vi har truffet en nerve.
– I en dagligvarekategori som utelukkende snakker om pris synes vi det er modig og lurt av Prix å holde stø kurs og fortsette å bygge konseptet «Fort gjort». I kjølvannet vokser jo også fanskaren, og dermed kjennskap til Dovendyret jevnt og trutt, sier Magnus Flø, strategisk rådgiver og kundeansvarlig i ANTI.
– Via dovendyret har vi skapt et kreativt univers som gir oss uendelig med innganger og innfallsvinkler til nye historier. I disse dager hvor reklametrettheten stadig når nye høyder er det utrolig gøy å få muligheten og spillerommet til å fortsette å leke og underholde, sier Bjørn Solli og Elise Apall Bjørgsvik, kreativt team i ANTI.
Filmen er produsert av Einar Film, med regissør Filip Nilsson. Dovendyret er utviklet av ANTI og animert av svenske Swiss og filmet hos Goodbye Kansas i Stockholm.
Involverte byråer

Magnus Flø
Strategisk rådgiver
Hildegunn Holtet
Prosjektleder
Filip Nilsson
Regissør
Mercedes Madicken Langvad
Postprodusent
Ben Canny
Klipp
Shortcut Oslo Etterarbeid
Swiss Animasjon
Goodbye Kansas Motion Capture
Marte Skilhagen
Medierådgiver
Julie Bjurstedt
Medierådgiver
Andre involverte
Ferry Boni
Musikk
Maria Skundberg
Ansvarlig hos kunde
Sara Nilssen
Ansvarlig hos kunde
Gro Lie Henriksen
Ansvarlig hos kunde