En folkefavoritt i spandex 

Han elskes, han huskes og han stjeler oppmerksomheten: Dovendyret til Coop Prix er tilbake, og nå har stamkunden og merkevaremarkøren virkelig blitt varm i (sykkel)trøya.

Dovendyr2

Gjennom 2022 leverte Dovendyret, med «Fort gjort»-konseptet til Coop Prix, den TV-filmen med høyest oppmerksomhet i forhold til TRP-trykk blant samtlige annonsører. Nå er den tredje filmen i universet til ANTI og Prix lansert.

– Det er utrolig gøy å se hvordan Dovendyret fortsetter å levere på oppmerksomhet, liking og avsender-ID. Med våre mediebudsjetter er vi avhengig av kreativer som står ut da vi ikke har råd til å «kjøpe» oss reklameoppmerksomhet, sier Maria Skundberg, markedssjef i Coop Prix.

Skundberg forteller videre at dovendyret også har fått prøve seg på nye flater som TikTok og BeReal, med resultater over all forventning.

– Særlig hos de yngre, er det mye som tyder på at vi har truffet en nerve.

– I en dagligvarekategori som utelukkende snakker om pris synes vi det er modig og lurt av Prix å holde stø kurs og fortsette å bygge konseptet «Fort gjort». I kjølvannet vokser jo også fanskaren, og dermed kjennskap til Dovendyret jevnt og trutt, sier Magnus Flø, strategisk rådgiver og kundeansvarlig i ANTI.

– Via dovendyret har vi skapt et kreativt univers som gir oss uendelig med innganger og innfallsvinkler til nye historier. I disse dager hvor reklametrettheten stadig når nye høyder er det utrolig gøy å få muligheten og spillerommet til å fortsette å leke og underholde, sier Bjørn Solli og Elise Apall Bjørgsvik, kreativt team i ANTI.

Filmen er produsert av Einar Film, med regissør Filip Nilsson. Dovendyret er utviklet av ANTI og animert av svenske Swiss og filmet hos Goodbye Kansas i Stockholm.

Andre involverte

F

Ferry Boni 

Musikk

M

Maria Skundberg

Ansvarlig hos kunde

S

Sara Nilssen

Ansvarlig hos kunde