En lansering til å spise opp

Spiselig kunst var hovedattraksjonen da Scandic lanserte restauranten Varmen i Stavanger sentrum.

47937 317af original

JCP Ignite sto for strategi, idé og gjennomføring av Norges første spiselige reklamekampanje.

– Oppgaven vår var å skape lokal oppmerksomhet rundt Varmen, restauranten på det nye hotellet Scandic Stavanger City. Vi tok utgangspunkt i at Stavanger er et europeisk midtpunkt for street art. Kombinert med at Varmen kan by på den beste norske maten med utrolige smaker, kom vi opp med ideen om å lage Norges første spiselige reklamekampanje, sier Paul Little, kreativ leder i JCP Ignite.

To graffitikunstnere utformet på én dag tre ulike kunstverk, som hver fortalte sin historie om den nye restauranten og hotellet. Kunstnerne konstruerte et lerret av sukkerpapir og brukte konditorfarge på spraybokser.

I tillegg skapte et gateteam stor entusiasme i Stavanger sentrum ved å dele ut spiselige flyers av rispapir til nysgjerrige forbipasserende. Scandic inviterte på disse til å stikke innom hotellet for en ekte smaksprøve av kake og kaffe. Scandic var svært fornøyde med åpningen.

– Aktiviteten var veldig vellykket! Alle kunstverk ble spist opp, over 2000 flyers ble delt ut og spist opp, og hotellet fyltes opp av nysgjerrige siddiser på jakt etter mer smakfulle godbiter, oppsummerer Morten Hammer, ansvarlig for nyåpninger hos Scandic Hotels.

Kampanjen er én av fem aktiviteter for å bygge opp under lanseringen av hotellet Scandic Stavanger City, som åpnet 30. april 2014. Alle aktivitetene ble utviklet ut fra strategien «Brought to you by Scandic, made by Stavanger» som fokuserer på lokal tilknytning og DNA-et til hotellet og restauranten.

På åpningsarrangementet i slutten av mai fargela Nuart-kunstneren Martin Whatson fasaden på hotellet med sitt kunstverk. Samtidig, skapte den lokale illustratøren Anette Moi spiselig kunst på gjestenes tallerkener, live i restauranten. De andre aktivitetene var blant annet en spiselig DM i en samarbeid med Sjokoladepiken og en Facebook-konkurranse der man kunne vinne et hjemmebesøk av kjøkkensjef Stig Juelsen og hans tre-retters gourmetmåltid.



Involverte byråer

95769 9dfb8 original

JCP PRAD