
First Price har helt siden 2003 vært kjent for å være et billig alternativ i NorgesGruppens dagligvarekjeder, men aldri har merkevaren kjørt sin en egen kampanje – inntil nå.
Enten det er han irriterende snobbeungen i barnebursdagen, svigermor med høye krav til søndagsmiddagen din eller date’en som «har vært mye ute og reist og har opparbeidet seg et kulinarisk repertoar, foråsidesånn», så finnes det mange matsnobber der ute som aldri hadde lagt et produkt fra First Price i handlevognen, og de skal vi heller ikke overbevise …
– Med denne kampanjen ønsker vi å spille på lag med trofaste First Price-kunder som liker at produktene er ærlige, og som er lei av at folk snakker ned produktene, sier Marketing Manger Nina Brendsrud-Andersen i NorgesGruppen.
Det er First Price.
– Det har vært en interessant øvelse å jobbe med en merkevare som ikke vil skryte eller «pynte på sannheten», bare si det som det er. Iblant er det fint å bli påminnet at det er lov å være litt nedpå i matveien, sier Caroline og Hedvig, kreatørteam i Los.
Kampanjen har kanskje tidenes enkleste budskap: Det er First Price. Punktum. De trenger ikke si mer. Med dette budskapet kommuniserer de tydelig uten å jåle seg til med adjektiver og annen staffasje.
– Vi skal heier på de som har skjønt at First Price er billigst, og at produktene funker. First Price legger ikke til noe, eller gjemmer seg bak noe. De påstår ingenting, bare konstaterer et faktum. Med denne kampanjen er de fulle av selvtillit, kombinert med glimt i øyet, noe som kler dem godt, sier planner i Los, Marianne Knutsen.
Kampanjen består av en rekke filmer til sosiale medier og utendørs:
Involverte byråer

Anniken Gauslaa
Prosjektleder
André Unneland
Rådgiver

Even Hafnor
Regissør
Mette Waberg
Produsent
Andre involverte
Nina Brendsrud- Andersen
Ansvarlig hos kunde
Elin Lien Tofte
Ansvarlig hos kunde
Ingela Falk
Ansvarlig hos kunde