
Det finnes mange unnskyldninger for å droppe hjelmen. Ingen av dem er gode... Dette er budskapet i den nye kampanjen til Trygg Trafikk.
Produsent Alex Balchen utdyper:
– Vi ville peke på at det fortsatt er mange som kvier seg for å bruke hjelm, men uten å bruke pekefinger og skremme.
Regissør Bjarte Arneson legger til:
– Vi hadde lyst til å lage noe morsomt og skeivt på temaet. Bjørn (Myrene) er jo en garantist for slikt, så vi trengte strengt tatt bare å trykke på den røde knappen på kameraet.
Involverte byråer

Jostein Granås
Kommunikasjonsrådgiver
Øystein Berntzen
Kommunikasjonsrådgiver

Bjarte Arneson
Regissør
Alexander Balchen
Produsent
Fred Arne Wergland
Fotograf
Andre involverte
Siri Persheim Kola
Kommunikasjonsrådgiver i Trygg Trafikk