Et høyt pip på Røykvarslerens dag

Halvparten av alle dødsbranner skjer i boliger uten røykvarsler som virker. Sector Alarm har derfor utviklet en kampanje for å minne deg om å sjekke røykvarsleren på Røykvarslerens Dag.

C2601166 89 F3 4711 AFF4 D4426 B272669

1. desember markerer ikke bare første dag i julemåneden, det er også en av årets viktigste dager: Røykvarslerens dag, hvor røykvarsleren i de norske hjem står i fokus. Selv om røykvarsleren redder mange liv og store verdier hvert eneste år, slurves det med å sjekke batteriene og at røykvarsleren fungerer. Tall fra Direktoratet for Samfunnssikkerhet og beredskap (DSB) i 2020, viser at hele 650.000 røykvarslere bør byttes ut, fordi røykvarslere har begrenset levetid.

– Det finnes mange flotte og viktige markeringer i løpet av året, men vi i Sector Alarm synes i all beskjedenhet at Røykvarslerens dag er en av de aller viktigste. Vi ønsker at flest mulig sjekker tilstanden på sine røykvarslere på denne dagen, sier Gisle Hauge, Brand & Advertising Specialist i Sector Alarm Norge.

Å beskytte det uerstattelige

– Vi vet jo alle hva slags lyd røykvarsleren gir fra seg, og det kombinert med uttrykket «å gi et lite pip» for å gjøre seg til kjenne er den enkle kjernen i det kreative uttrykket. Spesielt når det gjelder annonsene i riksaviser, så tenker vi kontekst og hvilket miljø budskapet leses i, og dramatiserer ned til beinet. Vi ønsker jo alle å beskytte det uerstattelige, og det er dette vi minner om i denne kampanjen, sier Erik Heisholt, kreativ leder i Heisholt Inc.

– Vi er både stolte og ydmyke over at Sector Alarm hver uke redder mennesker ut fra røykfylte hjem, fordi vi sikrer funksjonaliteten av røykvarslerne. Alarmstasjonen passer på døgnet rundt, hele året, og reagerer umiddelbart ved det minste lille pip, sier Hauge.

Pip-kampanjen går som dobbeltsides annonser i riksaviser, samt i digitale og sosiale kanaler.

Involverte

G

Gisle Hauge

Ansvarlig hos kunde