Eviny med ny profilkampanje – Jakten på null

I dag er nesten 50 prosent av energibruken i Norge fossil. Skal vi nå målet om nullutslipp i 2050, må vi jakte alle steder vi kan for å kutte utslipp, store og små – noe energi- og teknologikonsernet Eviny jobber med hver dag gjennom elektrifisering av samfunnet. Det samme gjelder for Evinys ambassadører Karsten Warholm og Salum Kashafali – to av verdens raskeste menn – som begge gjør alt de kan for å presse løpetiden nedover, enda nærmere null. Det er premisset for den nye profilkampanjen utviklet av POL, og produsert av Oslo Assembly.

Eviny jakten på null bilde 4

– Vi bruker sponsoratene våre bevisst for å bygge merkevare. Sponsing er en viktig mediekanal og vi har stort fokus på å ha en troverdig link mellom Eviny og ambassadørene våre Karsten Warholm og Salum Kashafali, sier Alexander Solberg, merkevare- og sponsoransvarlig i Eviny.

– Drivkraften og troen de har for stadig å oppnå nye mål, og gjøre det umulige mulig, er til inspirasjon for alle som jobber i Eviny. Det er det samme som driver oss. For dem handler det om å gjøre alt de kan, jobbe konsistent og måltettet, for å presse løpetiden nedover. For å bli enda raskere. Nå nye mål og sette nye rekorder. For oss i Eviny handler det om å gjøre alt vi kan for å bidra til å kutte utslipp, slik at vi kan nå målet om nullutslipp i 2050. Jakten er den samme – jakten på null, avslutter Solberg.

Hovedfilm.
Salum Kashafali
Karsten Warholm

Jakten på null

Det er ingen som våkner og plutselig er best i verden på det de driver med. Som når målet uten å møte motstand. Ingenting kommer gratis – verken på idrettsbanen eller i samfunnet ellers. Og du må ha troen på at det er mulig. En iboende optimisme på at dette får vi til – sammen. Enten det er med en trener, en kollega eller en kunde.

For vi må alle bruke energien litt smartere hvis vi skal nå målet. Vi vet at om vi skal nå klimamålene, må vi kutte der vi kan. Ta de riktige valgene som hele tiden fører oss litt og litt nærmere null. Eviny skal bidra der vi kan til at Norge innen 2030 skal kutte klimagassutslipp med 55 prosent. Hjelpe næringslivet og samfunnet over på fornybar energi. Mye av det samme gjelder for idrettsutøvere som Karsten Warholm og Salum Kashafali. Når vi sammen setter fart mot samme mål, er det umulige mulig.

Jakter på null i alle kanaler

Hovedfilmen i ulike lengder har premiere på TV denne uken, men kampanjen består også av en rekke andre kampanjeelementer. Hovedfilmene og taktiske filmer vil gå på TV, samt i egne kanaler på nettet. I tillegg er det produsert eget innhold til sosiale medier og bannere for å nevne noe. Filmene er produsert av Oslo Assembly og regissert av Lars Tovik.