Fasett lager kanskje verdens minste utendørsreklame for å kapre folk fra Hyper

Fasett er på plass i Oslo og har knapt nok fått åpnet dørene i Kongens gate før den første og forhåpentligvis siste fysiske, geostyrte og minste utendørskampanjen er på luften!

Bilde1
Vi «stickytagget» bokstavelig talt på naboens dør .
Bilde2
Vipps til representant i Clear Channel.

Fasett var inspirert av utendørsreklame i USA da de satte i gang arbeidet med sin nye rekrutteringskampanje. De fant fort ut at det var flere utfordringer som lå foran dem.

– I utgangspunktet hadde vi lyst til å få budskapet ut på en sånn fet, svær billboard, «American style». Men ettersom det er trafikkfarlig, og vi ikke har midlene, fikk vi nøye oss med et klistremerke i samme størrelsesforhold – bare litt mindre, sier daglig leder på Oslo-kontoret, Kyrre Edquist-Hansen.

Fasett tok originalformatet ned til en størrelse som kan passe en ringeklokke. Hvilken ringeklokke, tenker du kanskje? Det måtte jo bli Hyper sin det da, for å følge opp deres stunt. Gjennom helgen har verdens minste utendørsreklame hengt på ringeklokken i Kongens gate 21.

– Vi var litt usikre på hvem som har rettighetene til akkurat denne utendørsplasseringen, så for ordens skyld sendte vi en liten vipps til en i Clear Channel, sier Edquist-Hansen.

Det er en trend i Oslo om dagen å søke etter folk tett på konkurrentene, enten fysisk eller digitalt som blant andre Hyper og Brunch har hatt det gøy med de siste årene. Fasett tenkte at de bokstavelig talt skulle klemme den absolutt siste dråpen ut av dette fenomenet.

– Var det gøy? For oss, absolutt! Men nå får det vel jammen holde, sier Edquist-Hansen

Disclaimer: Vi kan betrygge Hyper med at ingen har søkt. Så det funket åpenbart ikke som vi håpet, det er vel hovedgrunnen til at vi lager denne KF-saken – så noen flere får med seg det at vi ser etter folk.

Involverte byråer