

Vitusapotek lanserte før jul sitt nye kommunikasjonskonsept «Vi vet» med svartmetall og hudpleie. Nå er apotekkjeden tilbake med nye filmer, godt timet til forkjølelsessesongen.
– Apotek er en bransje hvor markedskommunikasjonen med få unntak kan sees på som generisk. Resultatet av dette har blant annet vært at folk ikke klarer å skille den ene kjeden fra den andre og at det oppleves som hipp som happ hvor du handler, sier markedssjef i Vitusapotek, Stine Gylterud.
– Vi ønsker å bli tydeligere på vår konkurransekraft gjennom å etablere vår egen stemme i markedet, sier hun.
Det er reklamebyrået POL som står bak det nye konseptet.
– I bunnen for «Vi vet»- konseptet ligger innsikt som er hentet inn fra hundrevis av medarbeidere i kjeden. For oss har det handlet om å skape relevant kommunikasjon som folk legger merke til, sier rådgiver i POL, Kjetil Botten Skogly.
– Det er utrolig hva Vitus vet, og over tid håper vi å få bevist det gjennom både store og små initiativ, avslutter Botten Skogly.