Kjedereaksjon på låven i ny reklamefilm fra Felleskjøpet

Felleskjøpet er denne våren tilbake på norske skjermer med en helt ny reklamefilm. Denne gangen er det en egenutviklet «evighetsmaskin» som spiller hovedrollen.

Felleskjedereaksjon

14. april lanseres reklamefilmen «Kjedereaksjonen» som er laget i samarbeid med Los og Co. En unik Rube Goldberg-maskin er konstruert for å vise mangfoldet av hva Felleskjøpet tilbyr sine kunder, enten de har to eller fire bein. Felleskjøpet, som i år feirer 125-årjubileum, er totalleverandør av produkter og tjenester for norske bønder, og tilbyr produkter innen hage, dyrking, småmaskiner og kjæledyr til mange kundegrupper.

– Hvordan kan vi få frem alt det Felleskjøpet bidrar med i dyrking av jorda og godt dyrehold, det var den store utfordringen vi sto overfor da vi skulle i gang med denne filmen. Løsningen ble en unik maskin i form av en kjedereaksjon som viser bredden i mye av det vi jobber med i Felleskjøpet. Vi betyr mye for svært mange, og det ønsker vi å vise med denne filmen, sier Line Hildonen Ramstad, som er direktør for marked og kommunikasjon i Felleskjøpet Agri.

Filmen er i sin helhet filmet i en låve, og egne ansatte og bønder har bidratt med fagekspertise innen agronomi, dyrevelferd og maskiner i utviklingen av kjedereaksjonen.

Enda en Gullfisk-konkurrent fra Felleskjøpet?

Felleskjøpet har tidligere vunnet Gullfisk for filmene «Bønder i byen» fra 2013 og «En bonde fra eller til» i 2016, hvor Magnus Karlsen spilte en sentral rolle. Filmen «For en gjeng med bønder», som ble gjort sammen med Vålerenga-supportere i 2015, fikk sølvfisk og gikk den gang helt til siste finale i selve Gullfisken.

Se filmen her.

– Det har vært en krevende oppgave å lage denne filmen. En stor kjedereaksjon er satt i sving og veldig mange dyktige fagfolk fra egne rekker har vært involvert. Jeg gleder meg nå til å vise resultatet av arbeidet og håper våre medlemmer, kunder og alle andre som har et hjerte for Felleskjøpet liker filmen, sier Ramstad.

Los & Co har sammen produksjonsselskapet Science Addiction og regissør Christian Holm-Glad stått for filmproduksjonen.

– Utfordringen var å lage en film som viser alt det Felleskjøpet driver med. Derfor ble vi ekstra glade for at de gikk for en så ambisiøs idé, som skulle inneholde alt fra små kyllinger til store traktorer. I arbeidet med maskinen har vi hatt gleden av å jobbe tett med Felleskjøpets ansatte og den norske bonden, og vi har latt oss imponere over all kunnskapen og oppfinnsomheten som måtte til for å sette sammen denne maskinen, sier kundeansvarlig Alexander Blomquist i Los & Co.

Involverte byråer

Science Addiction Filmproduksjon
C

Christian Holm-Glad

Regissør

J

Jo Røislien

Rådgiver Prod.

E

Eirik Sand Johnsen

Produsent