Finn Dansken

For å øke salget av pakkereiser til Legoland utenfor/før høysesongen gjorde vi sesongåpningen av Legoland avhengig av at norske familier bidro i letingen etter åtte av parkens nøkkelpersonell, som hadde tullet seg bort i Norge

3017 28d8f original

For å øke salget av pakkereiser til Legoland utenfor/før høysesongen gjorde vi sesongåpningen av Legoland avhengig av at norske familier bidro i letingen etter åtte av parkens nøkkelpersonell, som hadde tullet seg bort i Norge. De åtte viste seg – beleilig nok! – å befinne seg i byer på Sør- og Østlandet, altså der ColorLine har sine terminaler og Legoland følgelig har sin målgruppe for besøk i lavsesongen. Publikum kunne delta i jakten fysisk eller ved å markere på et digitalt kart (Google Earth), og fikk clues fra de savnede i form av stadig nye MMS'er som ble lastet opp til kampanjesiden. Gjennom de savnede figurene fikk man også innblikk i kontraster mellom Norge og Danmark generelt, og attraksjonene i Legoland spesielt.

PS: Nettsiden facebook.com/finndanskene er fremdeles oppe, men taben med selve konkurranseaktiviteten var en applikasjon som ikke lenger kan sees. Arbeidet må derfor juryeres med hovedvekt på casefilmen, i forståelse med Kreativt Forum.

---

Involverte byråer

58579 11676 original

Dinamo AS