For barna som havner utenfor
Coop-dugnaden er en støtteordning fra Coop og Røde Kors, som gir barn med vanskelig familieøkonomi muligheten til å delta på organiserte fritidsaktiviteter. Og for at flere skal få øynene opp for saken, går Coop og WAL litt utenfor rammene.
Aktuelt byrå

WAL (We Are Live)

Kampanjen kan sees i 20 ulike «create-utendørsflater» fra JCDecaux over store deler av landet. Dette er riktignok ikke det eneste du får se om Coop-dugnaden — dette uttaket kom nemlig som en tilleggsidé fra WAL, rett før sommerferien.
– Vi hadde egentlig produsert ferdig årets kampanje for Coop-dugnaden, men da WAL kom opp med denne idéen kjente vi at dette var noe vi bare måtte få gjennomført i tillegg. Ideen traff oss rett i hjertet, sier Vibeke Trasti, markedssjef mormerke-, medlem- og egne merkevarer i Coop,
– Idéen dukket opp under en rask idédugnad i kreatørgruppa, og ble presentert hos Coop så fort vi fikk trukket pusten. Heldigvis var Coop-gjengen like raske til å gi grønt lys, Truls Qvale pusset kameralinsa på rekordtid, og JCDecaux tok formatutfordringen på hel volley, sier Christian Rusch Lindvik, AD i kreatørteamet.
— Dugnadsånden var ekte! Faktisk så ekte at du kan skimte WAL-rådgiver Sigmund Malkenes, posere som fotballtrener’n i annonsen, fortsetter tekstforfatteren i teamet, Daniel Eraker.
— At barn havner på utsiden av organiserte fritidsaktiviteter på grunn av vanskelig familieøkonomi, er utrolig trist. Coop-dugnaden er en viktig støtteordning og forhåpentligvis bidrar denne kampanjen til at flere får øynene opp for saken, avslutter rådgiver i WAL, Sigmund Malkenes.
Involverte byråer

Frederick Mapusa Bråthen
Prosjektleder
Susan Hansen
Designer
Involverte
Truls Qvale
Fotograf
Vibeke Trasti
Asvarlig hos kunde
Kristin Kurthi
Asvarlig hos kunde