Fordelen ved å være mange
Supertanker reposisjonerer LO favør i samarbeid med SMFB.
Aktuelt byrå
Supertanker
I sommer kommer den første kampanjen fra nye Supertanker. Selskapet jobber med å reposisjonere LOfavør. LOfavør er LO-forbundenes eget fordelskonsept, og i disse dager lanseres det nye profilsporet.
Hovedgrepet i den nye posisjoneringen er å videreføre noe av det LO står for på arbeidsplassen til å også gjelde i privatlivet. Med kraften av medlemsmassen skal LO forhandle frem avtaler som gir medlemmene større trygghet også utenfor arbeidstiden, sier John Jacobsen, kreativ rådgiver i Supertanker.
Kampanjen er selskapets første etter omstruktureringen og er utviklet i samarbeid med SMFB.
Målet med omstruktureringen var å kunne jobbe langsiktig med kundene strategisk og samtidig ha friheten til å veksle mellom ulike kreative miljøer i gjennomføringen. LO er en kunde hvor det er særdeles viktig å forstå nyansene og samtidig kommunisere enkelt og tydelig. sier Jacobsen.
Dekket bord. Carl-Erik Conforto og Stig Bjølbakk i SMFB har utviklet det kreative sporet i kampanjen.
Dette har vært en fornøyelse å jobbe med. Proffe strateger og en proff kunde som også ser verdien av produksjon med høy kvalitet. Det var nærmest som å komme til dekket bord, sier Stig Bjølbakk, kreativ leder i SMFB.
Kampanjen går i VG, Dagbladet, Dagsavisen og på P4 i hele sommer. I mediespilleren: To annonser og fire radiospotter.
Rådgivere: John Jacobsen og Rudolf Reim
Kreatører: Carl-Erik Conforto, Stig Bjølbakk, Christin Malén Andreassen
Prosjektledere: Anita Nørsett Dahl, Vibeke Wiedsvang
Ansvarlig hos kunde: Heidi Myhr, Terje Olsson
b884edd4-9e18-4db6-b94f-8c5deb43894e.mp3
62f1ba7e-23dc-4887-8672-c57c1b8603cf.mp3
8e918a16-de7d-4bc8-b7e0-9203f17446cc.mp3
465cb337-708e-4d03-abe9-7ce6bd9df8e7.mp3
Involverte byråer
Supertanker