Fordi livet er en hybrid

En hybridbil er litt som livet selv i Atyps kampanje for Mercedes-Benz plug-in hybrider.

01 Mainprint
02 C Klasse
03 CLA
04 GLA
05 Samlebilde

Ved utgangen av 2020 vil Mercedes-Benz ha gjennomført sin største lansering av plug-in hybrider noensinne. Den nye generasjonen plug-in hybrider har fått navnet EQ Power og består av hele 28 modellvarianter med ny og forbedret elektrisk rekkevidde. Dette dannet grunnlaget for Atyps første store kampanje for Mercedes-Benz.

– Med de nye plug-in-modellene kan du kjøre elektrisk i hverdagen, og bruke forbrenningsmotoren når du trenger det. Det slo oss at disse bilene har mye til felles med folks hverdag. Livet består jo tross alt av altfor mange turer til butikken, og altfor få til hytta. Og normalt kjører vi barna hundrevis av ganger til trening, men bare én årlig langtur til Dana Cup. Med utgangspunkt i denne innsikten ble konseptlinjen «Fordi livet er en hybrid» til, sier teamet.

OOH National Oslo S
Fra Oslo S og Nationaltheateret stasjon.

Kampanjen kretser rundt 11 nøkkelvisueller som måtte lages i 3D, ettersom ingen av modellene var lansert eller avfotografert enda. Disse ble til over 30 ulike uttak, med flere spesialtilpassede lokalversjoner. Det ble også laget et titalls flater for OOH, online video, sosiale medier og løsninger tilpasset for displayannonsering. I begynnelsen av mars 2020 ble det i tillegg gjennomført en større utendørskampanje på Oslo S og Nationaltheateret stasjon.

– Denne kampanjen har vært en fin anledning for folk i byrået til å bli bedre kjent med vår nye, flotte kunde, og en av verdens sterkeste merkevarer. Det har vært en god start for alle, hvor vi også har fått testet den nye og større riggen Atyp nå disponerer. Her har vi utnyttet både bredden og dybden som bor i byrået, sier rådgiver i Atyp, Alexander Mostue.

– Vi er svært godt fornøyd med kampanjen, og spesielt imponert over måten Atyp har løst oppgaven med å belyse fordelene med å kjøre en plug-in hybrid. Med et bredt spekter av modeller, fra kompaktbiler til store SUVer, var det avgjørende å finne et konsept som fungerte på tvers og fremhevet at vi har modeller som passer alle ønsker og behov, sier Charlotte Bateman, markedsansvarlig i Mercedes-Benz Norge.

Andre involverte

C

Charlotte Bateman

Ansvarlig hos kunde

H

Heidi Aasen

Ansvarlig hos kunde

A

Audun Hermansen

Ansvarlig hos kunde