Gründere har hovedrollen i ny DNB-kampanje

Pol står bak ny kampanje som viser reisen til fire inspirerende bedrifter – fra oppstart til suksess.

DNB

Petter Stordalen stod i spissen for fjorårets kampanje, og i år er det Nikita-gründer Inger Ellen Nicolaisen som deler sin historie. Det samme gjør Sarita Sehjpal som står bak merkevaren Saritas, Håvard Gundersen som startet tekstilprodusenten Bambusa og brødrene Trond og Sverre Simonsen som har utviklet en globalt anerkjent prøvebrenner for kaffe.

– DNB er økonomisk og strategisk rådgiver for hver tredje bedrift, og hver dag hjelper banken tusenvis av bedrifter i ulike størrelser – alt fra gründere og vekstbedrifter til store, internasjonale konsern. Vi ønsket å vise frem reisen flere av disse har hatt, sier markedsdirektør i DNB, Aina Lemoen Lunde.

Å starte egen bedrift er ikke lett. Det krever mye hardt og målrettet arbeid, men gründerne forteller også om uventede utgangspunkter og tilfeldigheter som har spilt inn.

Se filmen med Inger Ellen Nicolaisen her.

– Å få snakke med og gjenfortelle historien til disse gründerne har vært veldig kult. At det ikke alltid må ligge en supertydelig plan til grunn helt fra oppstarten, men at evnen til å tilpasse seg, ta sjanser og ikke gi seg kan være vel så viktig. Det håper vi kan inspirere flere til å satse på drømmen – selv om man ikke nødvendigvis har en grønn NAF-bok liggende, sier det kreative teamet Anette Bellika Finnanger og Emil Hafslund i Pol.

De har jobbet på kampanjen sammen med rådgiver Monika Augustsson, prosjektleder Silje Linge og designerne Benjamin Rodgers og Jonas Stava. Filmene er produsert av Aparent med Kavar Singh på regi og Lasse Nyhaugen som produsent.

Se filmen med alle gründerne her.