«Handlenett på hjernen»

Norge er i europatoppen i kjøp av plastposer. Derfor lanserer Handelens Miljøfond og Per Høj initiativet «Det store posekuttet», som skal få flere til å huske handlenett.

Toppbilde artikkel HM Fx

– Vi ville at folk virkelig skulle få handlenett på hjernen. For å få til dette prøvde vi først å lage verdens mest fengende låt. Men vi innså fort at den allerede var laget, sier kreatørene.

Låta, som er (re)produsert av Ohlogy og F. Storsveen fra Ute.Rec, skal gå hyppig på radio i den kritiske morgentimen når man forlater hjemmet og bør huske handlenettet.

Radioreklame: «Handlenett»

Handelens_miljofond_handlenett_45s.mp3
Last ned

For alle de andre timene av døgnet ble det laget filmer, produsert av FUS! med Sigve Aspelund på regi.

Digiboard dobbel
Print
Adshelx

Andre involverte

M

Mari Nordstrøm Enger

Medlemssjef/ CMO i Handelens Miljøfond

C

Cecilie Lind

Administrerende direktør i Handelens Miljøfond