Hang i fjellhylle i tre år

Ok, kanskje ikke hengt i en fjellhylle, men denne filmen har i alle fall ligget på hylla i tre år.

Skyr mini still

Filmen ble skrevet og produsert for hele tre år siden. Men når etterspørselen etter Skyr® Mini blir større enn det produksjonen klarer å få unna, trenger man ikke lenger en reklamefilm. Nå som produksjonen i det nye meieriet på Jæren omsider er i full gang, kan filmen endelig gjøre jobben sin. I mellomtiden har vi fått unna Covid, antall fylker i Norge blitt redusert fra 18 til 11, AI har tatt over verden og hovedpersonen i filmen har gått fra seks til ni år.

– Det er viktig at barna kommer seg ut og får litt frisk luft, de kan jo ikke sitte inne å se på TikTok hele dagen. Det kan de vel egentlig gjøre ute også. Uansett, det er fort gjort å glemme at siden barn gjerne har korte ben og armer blir turen fort litt lengre og tyngre for dem en for oss voksne. Spesielt hvis de i tillegg er litt sultne. Og det er det denne filmen handler om, sier kreatørene Jan Petter Ågren og Stian Birkelid.

Andre involverte

Ø

Øystein Skreien

Markedsdirektør, Q-Meieriene