Havnelangs

Det overordnede målet for all kommunikasjon fra Oslo Havn er å minne Oslofolk om at Oslo er en havneby, å fremkalle følelsen av at «det er rart å vite så lite om noe du ser så ofte» og vise frem Oslo Havn som mer enn ei brygge. Ganske mye av det vi tar for gitt i byen baserer seg nemlig på varer som kommer til havna for så å finne veien ut i byen. Med mål om å gjøre havna tilgjengelig for Oslos innbyggere og å la dem bli bedre kjent med havna introduserte vi derfor ideen om en havnefestival for Oslo Havn. Og 10. juni 2012 gikk «HAVNELANGS» av stabelen. Mer enn 10.000 mennesker fant veien til Oslo Havn denne søndagen i juni. Hele havneområdet ble tatt i bruk gjennom 23 poster som også utgjorde en konkurranse der man kunne vinne cruise med Stena Line, DFDS eller Color Line. De som deltok på «HAVNELANGS» fikk blant annet se Oslo fra sjøsiden på en gratis guidet båttur, komme om bord i historiske skip, delta i fiskekonkurranse, se et ekte innendørs fjell av salt og ta en nærmere titt på kranene. Se case-side for utdypende presentasjon.

23748 385f7 original

Det overordnede målet for all kommunikasjon fra Oslo Havn er å minne Oslofolk om at Oslo er en havneby, å fremkalle følelsen av at «det er rart å vite så lite om noe du ser så ofte» og vise frem Oslo Havn som mer enn ei brygge. Ganske mye av det vi tar for gitt i byen baserer seg nemlig på varer som kommer til havna for så å finne veien ut i byen.

Med mål om å gjøre havna tilgjengelig for Oslos innbyggere og å la dem bli bedre kjent med havna introduserte vi derfor ideen om en havnefestival for Oslo Havn. Og 10. juni 2012 gikk «HAVNELANGS» av stabelen.

Mer enn 10.000 mennesker fant veien til Oslo Havn denne søndagen i juni. Hele havneområdet ble tatt i bruk gjennom 23 poster som også utgjorde en konkurranse der man kunne vinne cruise med Stena Line, DFDS eller Color Line. De som deltok på «HAVNELANGS» fikk blant annet se Oslo fra sjøsiden på en gratis guidet båttur, komme om bord i historiske skip, delta i fiskekonkurranse, se et ekte innendørs fjell av salt og ta en nærmere titt på kranene.

Se case-side for utdypende presentasjon.

Involverte byråer

58579 11676 original

Dinamo AS