Hva er du raskere enn?

Den nye kampanjen fra adidas Norge og Intersport forteller historier om ulike mennesker som har helt ulike motivasjoner for å holde seg aktive.

Covid-19-situasjonen har utvilsomt ført til store utfordringer og mange begrensninger, men for mange gir situasjonen også tid til å være mer aktive, og muligheten til å utforske de positive effektene ved løping for seg selv. Budskapet i adidas og Intersport sin nye kampanje, utviklet av Släger, er kanskje akkurat nå mer aktuelt enn noen gang.

«Faster than...»

– Ideen er basert på adidas globale kampanje «Faster than...» med et budskap om at det ligger mer i ordet «rask» enn hastighet. Kampanjen vår fokuserer på å være raskere enn ulike utfordringer i hverdagen som hindrer deg i å være den beste versjonen av deg selv. Målet vårt er å vise hvordan ulike mennesker bruker aktivitet til å overvinne stereotyper, fordommer og motgang, bryte barrierer, og heller fokusere på den positive effekten løping kan ha, sier Oda Fredrikstad i adidas Norge.

adidas' nye løpesko, SL20, er i motsetning til tidligere løpemodeller, rettet mot hverdagsløperne – ikke de som løper for å bli raskest, eller for å se best ut.

– Vi lever i en tid hvor veldig mye av det vi gjør preges av et prestasjonspress, og det forventes at vi lykkes med alt vi gjør – også på fritiden. Det å trene har for mange blitt en konkurranse – om å være best, eller se best ut i sosiale medier. Når det vi oftest hører om er utrolige idrettsprestasjoner, eller det vi oftest ser er polerte bilder i sosiale medier, trenger vi å bli minnet på at aktivitet egentlig handler om så mye mer. At det finnes like mange motivasjoner for å løpe som det finnes mennesker som løper, sier Fredrikstad.

Ekte historier

Den norske kampanjen som består av ulike filmer både i sosiale medier og betalte kanaler er utviklet av Släger, og produsert av Nora Creatives.

– Vi blir inspirert av det som er ekte – og for denne kampanjen var det viktig å finne ulike mennesker, med ekte historier, som løper for sin egen del. Vi blir kjent med fem mennesker som holder seg aktive, av forskjellige grunner – den unge danseren Armand som løper for å bryte med forventninger, fotografen Mikesom løper for å utfordre seg selv, MS-syke Katarina som løper for mestringsfølelse, kroppspositivisten Gisella som løper for å føle seg fri og Monica som er treningsinstruktør, intensivsykepleier og kreftoperert som løper for å trosse begrensningene sine, forteller Jalila Bouzaida og Sara Meling i Släger.

Involverte byråer

Släger
J

Jenny Birkeland

Kreatør

S

Sara Melling

MediaCom Mediebyrå