Hyller Stockholms hjemløse

Salget av Situation Sthlm har dalt de siste årene, og så kom pandemien. The&Partnership gjennomførte en felles nordisk idédugnad for å snu den negative trenden og bidra til økt salg for første gang på seks år.

Bilde Tunnelbanan

Å selge gatemagasiner er den eneste tilgjengelige jobben for mange hjemløse. Det er en krevende jobb, gjennom tøffe vintre, rufsete vær, og med kunder som i økende grad viker unna. Og der vi har =OSLO her hjemme, finnes Situation Sthlm i Stockholm. Salget av Situation Sthlm hadde blitt halvert siden 2015. Og så kom pandemien.

– Vi er utrolig stolte over alle Situation Sthlms selgere, sier Pia Stolt i Situation Sthlm.

– Det er ikke mange som kjemper i slik motgang som dem, derfor fortjener de virkelig å hylles. Denne kampanjen løfter også frem selve kjernen i vår virksomhet. Gjennom å selge Situation Sthlm tjener de egne penger som gjør at de kan skape seg en bedre tilværelse. Det beste du kan gjøre for dem, er å kjøpe et magasin, avslutter hun.

Situation Sthlm Arets Saljare 217x280 Side 5
Situation Sthlm Arets Saljare 217x280 Side 4
Situation Sthlm Arets Saljare 217x280 Side 3
Situation Sthlm Arets Saljare 217x280 Side 2
Situation Sthlm Arets Saljare 217x280 Side 1

– Kåringer av årets selger forbindes gjerne med røde løpere, prisdryss og flotte taler. Men de som virkelig fortjener å trekkes frem, for den innsatsen de legger ned hver dag, arbeider på gatehjørner, i trapper, døråpninger og fortau. For å løfte seg selv ut av en håpløs tilværelse, sier Geir Florhaug, som står bak kampanjen sammen med sine svenske kolleger i The&Partnership.

– Kampanjen er et resultat av en felles nordisk idédugnad byrået gjennomførte for Situation Sthlm. Vi setter ofte sammen team slik på tvers av landene. Og flere prosjekter er på trappene, avslutter Florhaug

Stefan
Markku

I tillegg til å snu den negative trenden og bidra til økt salg for første gang på seks år, har kampanjen gjennom sommeren også bidratt til å øke antallet nye selgere med 183 prosent, og at flere nå uttrykker stolthet over å selge magasinet.

Om The&Partnership

The&Partnership er verdens raskest voksende byrånettverk med kontorer over hele kloden. T&P Nordics har 70 medarbeidere fordelt på Norge, Sverige, Danmark og Finland, og jobber med oppdragsgivere som Toyota, Lexus, Skousen, Northug, EA, Kinto, Webhallen og Bridgestone.

Involverte byråer

The Partnership logo
The&Partnership
T

Timo Orre

Creative Director

A

Arvid Ahnström

Tekstforfatter

H

Hanna Adelstål

Tekstforfatter

S

Sebastian Kamph

Art Director

M

Marcus Lundvall

Art Director

O

Olle Dahlqvist

Art Director

J

Jessica Stiller

Prosjektleder

F

Fredrik Pettersson

Mediaansvarlig

Involverte

P

Pia Stolt

VD i Situation Sthlm

B

Bauer Media

Mediepartner

C

Clear Channel

Mediepartner