Ibux inngår samarbeid med Trigger – lanserer nytt kreativt konsept

Karo Pharma har valgt Trigger som kreativ partner for merkevaren Ibux, og lanserer nå sitt nye kommunikasjonskonsept med ambisjon om å bygge kunnskap hos befolkningen.

Ibux

– Vi ønsket å vise egenskapene til Ibux på en ny og engasjerende måte, forteller Maria Tverraaen, Senior Brand Manager i Karo Pharma. – Etter en pitcherunde ble Trigger valgt som partner, da vi falt for deres helhetlige og nytenkende konsept.

Image4
Øverst fra venstre: Eystein Norderval, Sindre Prestby, Magdalena Kamøy, Vetle Gjevestad Agledahl. Foran fra venstre: Maria Tverraaen og Gunhild Sletten Gundersen Foto: Matias Fosso / Trigger

Ibux er Norges nest mest solgte smertestillende medikament, men undersøkelser gjennomført av Karo Pharma viser at nordmenn ikke nødvendigvis vet hvilke typer smerter produktet er utviklet for å behandle. Oppgaven ble derfor å utvikle et kreativt kommunikasjonskonsept som formidler de unike egenskapene til Ibux på en engasjerende og relaterbar måte, og som samtidig posisjonerer Ibux for årene som kommer.

Den nye kampanjen tas ut på online video, sosiale medier, som innholdsmarkedsføring og ute hos apotekene. Artikkelen fortsetter under.

– Vi har hentet inspirasjon fra menneskers hverdagslige overmot, forteller kreatør Eystein Norderval. – Jeg slutter aldri å imponere meg selv med situasjoner jeg helt tydelig ser hvordan vil ende, men allikevel tror vil få et annet utfall akkurat denne gangen. Det tror vi mange kan relatere seg til.

Image5
Tett samarbeid mellom byrå og kunde (Maria Tverraaen, Senior Brand Manager i Karo Pharma og Magdalena Kamøy, Kreativ leder i Trigger) Foto: Matias Fosso / Trigger

Partner på flere produkter

Samarbeidet mellom Trigger og Karo Pharma startet med den prisvinnende kampanjen «Ta vare på intimiteten» for Asan, og Ibux blir dermed byråets andre produkt i porteføljen. Både kunde og byrå skryter av gode prosesser og et tett forhold.

– Samarbeidet med Trigger fungerer veldig bra, og vi i Karo Pharma ser frem til å lansere den nye kampanjen og sammen videreutvikle merkevaren i fremtiden, avslutter Tverraaen.

Willy Nikkers har stått for film- og fotoproduksjon for kampanjen, mens OMD er ansvarlig for mediekjøp og plasseringer.

Involverte byråer

75568 43544 original
Trigger Oslo
E

Eystein Norderval

Kreatør

G

Gunhild Sletten Gundersen

Prosjektleder

S

Sindre Prestby

Innholdsrådgiver

F

Fam Viggen

Designer

M

Mariell Rosøy Wathne

Designer

Omd usa logo
OMD Mediebyrå
H

Heidi Claeson

Senior Medierådgiver / Account Manager

K

Kenan Skandsen Jasarevic

Digital Rådgiver

P

Petter Engen

Digital Planner

F

Filip Buberg

Audio & Video Planner